Medienanstalt Hamburg / Schleswig-Holstein

Die Medienanstalt Hamburg / Schleswig-Holstein prüft den privaten Rundfunk und überwacht die rechtlichen Bestimmungen von Internetseiten von verschiedenen Anbietern. Ein Schwerpunkt setzt die Medienanstalt auf die nachhaltige Förderung der Medienkompetenz. Die Projekte der Medienanstalt klären über Chancen und Risiken der digitalen Medien auf.

 

Ein Projekt der Medienanstalt ist das Magazin „scout – Der medienkompetente Begleiter für Eltern und Pädagogen“. Das Magazin informiert Sie über die Mediennutzung von Kindern und Jugendlichen und bereitet für Sie neue Themen der Medienbildung auf. Außerdem erhalten Sie Tipps zu praxisnahen Projekten der Medienkompetenzförderung und Veranstaltungen. 


mekofam_logo.png

Sensationalist media coverage skewing children’s ability to assess online risk

Sensationalist media coverage of online risks such as cyberbullying or the dangers of meeting an online ‘friend’ offline, may be acting as a barrier to effectively educating children on e-safety, a new report has claimed. The report, [...]

SAM_5923.JPG

EU Kids online report - Risk and safety on the internet

This report presents the findings for EU Kids Online Deliverable D4: Core Findings, based on a new and unique project designed and conducted by the EU Kids Online network and funded by the European Commission’s Safer Internet Programme. The [...]

Net Children Go Mobile - Policy Recommendations

Based on Net Children Go Mobile data presented on SID in the “Net Children Go Mobile: risks and opportunities'' report, the Net Children Go Mobile team developed a set of policy recommendations for stakeholders, policymakers, and [...]

European Online Grooming Project: Final Report

The background of this report implies the sexual abuse of young people via the Internet as an international problem, a crime without geographical boundaries. Solutions both to perpetrators´ use of the Internet and to the safety of young people [...]

SAM_5923.JPG

EU Kids Online: Final Report

The aim of this report was to identify, compare and draw conclusions from existing and ongoing research at the intersection of three domains: Children (up to 18 years old) and their families Online technologies, especially the [...]