die medienanstalten

Deutschlandweit gibt es 14 Landesmedienanstalten, die für die Zulassung, Kontrolle und Entwicklung von privatem Hörfunk und Fernsehen zuständig sind. Dabei arbeiten die Landesmedienanstalten bei grundsätzlichen, länderübergreifenden Angelegenheiten zusammen, vor allem mit Blick auf die Gleichbehandlung privater TV- und Hörfunkveranstalter.

 

Auf der Website besteht für Sie die Möglichkeit, sich kostenlos eine Vielzahl an Publikationen herunterzuladen. Beispielsweise wird jährlich ein Digitalisierungsbericht herausgegeben, der neben Zahlen und Fakten zur Empfangssituation von Fernsehen und Radio auch aktuelle Themen aus der Medienwelt präsentiert.


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Coming and Going on Facebook

Two-thirds of online American adults (67%) are Facebook users, making Facebook the dominant social networking site in this country. And new findings from the Pew Research Center’s Internet & American Life Project indicate there is considerable [...]

Library Services in the Digital Age

Patrons embrace new technologies - and would welcome more. But many still want printed books to hold their central place Summary of findings The internet has already had a major impact on how people find and access information, and now [...]

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EU Kids Online Survey: How to cope and build online resilience?

This report presents new findings on the coping strategies children use when bothered by something online, and whether or not they evaluate these as helpful. The focus of the survey is on resilience - the ability to deal with negative [...]

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Excessive Internet Use among European Children

The report presents new findings and further analysis of the EU Kids Online 25 country survey regarding excessive use of the internet by children. While 29% of 11-16 year olds have experienced one or more of the five components associated with [...]

Digital Privacy: Adolescents and Data Protection on Social Networking Platforms

Social networking sites are an essential part of the Internet. Especially teenagers and young adults use them to maintain contacts and exchange ideas with their peers. In doing so, they have to and want to divulge a lot of information about [...]


Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der Bundesrepublik Deutschland GbR
Friedrichstraße 60
10117 Berlin
Finanzierung : öffentlich gefördert
http://www.die-medienanstalten.de/