die medienanstalten

Deutschlandweit gibt es 14 Landesmedienanstalten, die für die Zulassung, Kontrolle und Entwicklung von privatem Hörfunk und Fernsehen zuständig sind. Dabei arbeiten die Landesmedienanstalten bei grundsätzlichen, länderübergreifenden Angelegenheiten zusammen, vor allem mit Blick auf die Gleichbehandlung privater TV- und Hörfunkveranstalter.

 

Auf der Website besteht für Sie die Möglichkeit, sich kostenlos eine Vielzahl an Publikationen herunterzuladen. Beispielsweise wird jährlich ein Digitalisierungsbericht herausgegeben, der neben Zahlen und Fakten zur Empfangssituation von Fernsehen und Radio auch aktuelle Themen aus der Medienwelt präsentiert.


Internet and computer games are indispensable for young people

Recent study results from the Federal Centre for Health Education show how young people use the internet. For the first time, the Federal Centre for Health Education (BZgA) released data in a recent research report about how often and [...]

JIM - Studie 2013 - Jugend, Information, (Multi-) Media

Basisuntersuchungen zum Medienumgang 12- bis 19-Jähriger Seit nunmehr 15 Jahren liefert der Medienpädagogische Forschungsverbund Südwest (mpfs) mit der JIM-Studie repräsentative Basisdaten zur Mediennutzung von Jugendlichen in Deutschland. [...]

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Russia Kids Online - Key findings of the EU Kids Online II surevy in Russia

Adopting an approach, which is child-centred, comparative, critical and contextual, EU Kids Online II aimed to design, conduct and analyse a major quantitative survey of children's experiences of online risk. The survey encompassed questions [...]

Risks and safety on the Internet - Comparing Brazilian and European results

A child’s home and school are the most frequently reported locations of internet use in Brazil: 60% of Brazilian children aged 9 to 16 who used the internet claimed to access it from home, and 42% from school, whereas in Europe this proportion [...]

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EU Kids Online: INNOVATIVE APPROACHES FOR INVESTIGATING HOW CHILDREN UNDERSTAND RISK IN NEW MEDIA. DEALING WITH METHODOLOGICAL AND ETHICAL CHALLENGES.

This report is based on research on children´s use of new media as identified by the network members until March 2013. 2 aspect this report looks at: i. Methodological issues - areas of innovation in researching children´s internet use [...]


Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der Bundesrepublik Deutschland GbR
Friedrichstraße 60
10117 Berlin
Finanzierung : öffentlich gefördert
http://www.die-medienanstalten.de/